Şok, Migros, CarrefourSA, A101 ve Happy Center üzere Türkiye’nin perakende kesiminde en yaygın şube ağına sahip marketleri, ocak ayında indirim ve fiyat sabitleme uygulamasına gitti.
Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, geçen günlerde yaptığı açıklamada, piyasadaki mevcut fiyatların artık içselleştirildiğini ve bunun üzerine gelecek fiyat artışlarının makul kabul edilemeyeceğini belirterek, besin perakendecileriyle görüştüğünü bildirmişti. Gerek ulusal gerekse lokal marketlere fiyatların belirli bir müddet artırılmaması yahut sabitlenmesi noktasında davette bulunan Nebati, “Biz her türlü katkıyı sağlamaya hazırız” sözünü kullanmıştı. MÜSİAD’ın genişletilmiş Liderler Toplantısı’nda konuşan Nebati “Çok sayıda eserde indirimlere giden işletmelerimizi yürekten tebrik ediyorum. Tüm işletmelerimize benzeri uygulamaları hayata geçirmeleri için de davette bulunuyorum” sözünü kullandı.
İşte marketlerden yapılan açıklamalar ve indirimlerin ayrıntıları:
ŞOK: Bin eserde fiyat değişmeyecek
Düşük fiyat politakası ile ocak ayı boyunca fiyatları sabitlediklerini açıklayan ŞOK Marketler CEO’su Uğur Demirel, “Her vakit uyguladığımız düşük fiyat siyasetimizi bu kere ocak ayı boyunca sabitleyerek müşterilerimize yönelik beğenilen bir sürpriz yaptık. Yani belirlenen 1.000 eserin maliyetleri artsa da fiyatları ay sonuna kadar sabit kalacak” dedi. Açıklamaya nazaran pirinçten makarnaya, bakliyattan una, çay-kahveden şekere, sıvı yağdan margarine, patatesten soğana bir konutun temel gereksinimleri ortasından belirlenen eserlerde ocak sonuna kadar fiyatlar artmayacak.
Migros: Ocak ayı boyunca daima indirim
Türkiye’nin 81 vilayetinde 2 bin 800’ü aşkın mağazası ve online platformlarıyla hizmet veren Migros, enflasyonla uğraş kapsamında yüzlerce temel eserde hem fiyatları sabitlediğini hem de indirime gittiğini duyurdu. Ocak ayı boyunca 3 binden fazla markalı eserde daima indirim uygulayan Migros; yağ, çay, şeker, bakliyat, deterjan, çocuk bezi üzere en temel muhtaçlık eserlerini içeren Migros markalı 419 eserde fiyat sabitlemesine gitti. Şirket ayrıyeten 23 eser ailesindeki tüm eserleri kapsayacak biçimde 20 bine yakın eserde özel olarak yüzde 25’ten yüzde 50’ye varan oranlarda indirimler sunuyor.
Carrefoursa: 20 bin eseri kapsıyor
20 bin eserde yüzde 20’den yüzde 40’a varan indirimler uygulanacağını duyuran CarrefourSA’dan yapılan açıklamada da şunlar kaydedildi:
“Ocak ayında besin ve besin dışı eser kategorilerinde 20 bin eserde yüzde 20’den yüzde 40’a varan indirimler uygulayacağız. CarrefourSA olarak 85 milyon için ‘Doğrusu CarrefourSA’da’ diyerek yalnızca bir ay değil, yıl boyunca farklı kampanyalarla müşterilerimize yanlışsız eseri hakikat fiyatlarla sunmaya devam edeceğiz. Tüm mağazalarımızda istisnasız uyguladığımız üç adımdan oluşan yanlışsız fiyat siyasetimizde; ‘Reyon fiyatı=Kasa’ fiyatıyla müşterimiz reyon ve kasada farklı fiyatla karşılaşırsa müşteri için avantajlı olan fiyatı uyguluyoruz. Temel besin, et, taze sebze-meyve üzere müşterilerimizin öncelikli gereksinimleri olan eser kategorilerinde bu ve gibisi kampanyaları sürdürerek tüketici dostu indirimleri hayata geçiriyoruz.”
Happy Center: İndirimleri yansıtmak istiyoruz
Happy Center Marketleri CEO’su Yavuz Altun, indirim planını şöyle açıkladı: “
Yeni yılla birlikte besin ve besin dışı eserlerde etiket fiyatlarını yüzde 10 ile 20 ortasında düşürdük. Et ve süt eserlerinde ise arza bağlı olarak ilerleyen süreçte indirim yapabiliriz. Enflasyonist tesir azaldıkça başta besin olmak üzere bütün eserlere bu indirimleri yansıtmak istiyoruz.”
Onur: 4 bin esere yansıyacak
Onur Market Yönetim Kurulu Üyesi Erdal Tüfekçi de şu açıklamayı yaptı:
“Bu ay içerisinde belirli eser kümelerinde en az yüzde 5 olmak kaidesiyle indirimler yapacağız. Kimi eserlerde bu oran yüzde 25’in üzerinde olacak. İndirimli eser sayısı 4 bini bulacak.”