İSTANBUL (İGFA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, ülke genelinde kent içi raylı sistem çizgilerinin 416 kilometrelik kısmını Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının yaptığını belirterek, İstanbul, Kocaeli ve Bursa’da toplam 60,7 kilometre raylı sistem çizgisinin üretim çalışmalarına devam ettiklerini açıkladı. Bakanlık olarak İstanbul’da toplam 147,7 kilometre uzunluğunda olan 7 raylı sistem çizgisinin da İstanbulluların hizmetine sunulduğunu bildiren Uraloğlu, “Marmaray’ın yanı sıra Levent-Hisarüstü Metrosu, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu, Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metrosu ve daha kaç proje bizim tarafımızdan yapıldı. İstanbulu bir baştan öteki başa çağdaş raylı sistem ağlarıyla da donattık. Maksadımız çok daha fazlasını İstanbullu vatandaşlarımıza kazandırmak” dedi.
ARNAVUTKÖY’DEN İSTANBUL HAVALİMANI VE ZİNCİRLİKUYUYA KESİNTİSİZ ULAŞIM
Bu kapsamda yapılan Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metro Hattının da çalışmalarının tamamladığını açıklayan Bakan Uraloğlu, 14 kilometrelik yeni metro sınırının yarın hizmete alacaklarını bildirdi. Sınırın Arnavutköy, Taşoluk, İstanbul Havalimanı Kargo ve İstanbul Havalimanı Terminal olmak üzere 4 istasyondan oluştuğunu söyleyen Uraloğlu, “Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metro Sınırı ile Arnavutköy ilçemizi Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Çizgisi ile bağlamış olacağız. Böylelikle Arnavutköyden İstanbul Havalimanı ve Zincirlikuyuya kadar kesintisiz ulaşım sağlanmış olacak. Ayrıyeten yarın sınırın açılması ile birlikte Bakanlığımızın İstanbula kazandırdığı raylı sistem sınırlarının uzunluğu da 161,7 kilometreye ulaşacak, İstanbulun toplam raylı sistem ağı uzunluğu ise 362 kilometreye çıkacak “dedi.
Bakan Uraloğlu, Arnavutköy’den İstanbul Havalimanı Sınırı ile birlikte bu çizginin devamı olan Halkalı-Kayaşehir-İstanbul Havalimanı Kesiminin tünellerinin birlikte tamamlandığını açıkladı. Çizgilerin tünellerinin çapı 6,60 metre olan 6 adet Tünel Açma Makinası (TBM) ile açıldığını kaydeden Uraloğlu, toplam 55 bin 600 metrelik sınır tünelinin rekor ilerlemeler sağlanarak tamamlandığını söyledi. Uraloğlu, İstanbul Havalimanı metrolarında İstanbulda ve Türkiyede, metrolarda birinci kere kullanılan demiryolu çizgi altyapı sistemini kullandık. Beton fabrikasında özel olarak üretilen beton plaklar hassas bir biçimde tünele yerleştirildi. Raylar bunun üzerine sıfır kusur ile yerleştirildi. Yerinde dökülen beton seçeneğine nazaran demiryolu sınırında yüksek hassasiyet sağlayan bu formül ile sınır boyunca daha sessiz ve daha konforlu tren sürüşü standardını sağladık. Böylelikle kent içi metrolarda son vakitlerde dünyada kullanılmaya başlayan bu farklı altyapı ile metro standartlarını bir adım daha ileriye taşıdık diye konuştu.
SEYAHAT MÜHLETİ 8 DAKİKAYA İNECEK
Bakan Uraloğlu, Arnavutköy-İstanbul Havalimanı çizgisinin yarını hizmete açılması ile Arnavutköyden İstanbul Havalimanı’na ulaşımın 8 dakikaya düşeceğinin de altını çizdi.
Ayrıca çizginin İstanbul Havalimanından başka metro çizgilerine entegre olacağını kaydederek bu sayede Arnavutköy ile Göktürk ortasının 20 dakikaya Arnavutköy ile Kağıthane ortasının ise 32 dakikaya düşeceğini söyledi.
Bakan Uraloğlu, Arnavutköy ile Gayrettepe ortasının da metro konforu ile 41 dakikada aşılacağını vurguladı.